Клинетски център (+359) 898 801 803

Свържи се сега info@elnexus.bg

ВНОС

Луксозни китайски автомобили

5 от най-досадните моменти, с които всеки шофьор на електрическо превозно средство се сблъсквал

5 от най-досадните моменти, с които всеки шофьор на електрическо превозно средство се сблъсквал

Elisaveta Taskova |

Притежаването на електрическо превозно средство носи много предимства—по-ниски разходи за гориво, намалена поддръжка и по-тихо пътуване—но също така има и своите предизвикателства.

От автомобили с вътрешно горене (ICE), които блокират зарядни станции, до проблемите с приложенията за зареждане, шофьорите на електрически превозни средства често се сблъскват с препятствия, които правят изживяването на зареждане изключително разочароващо.

Щастливо е, че заедно с нашите партньори от индустрията работим върху решаването на тези проблеми. Ето някои от най-големите трудности при зареждането на електрически превозни средства и какво се прави, за да се решат.

1. ICEing

Паркирането на автомобил с вътрешно горене (ICE) на зарядна станция за електрически превозни средства е сигурен начин да предизвикаш конфликт между шофьорите.

Най-лошият сценарий:

Когато голям камион паркира напречно, заемайки няколко места за зареждане.

Въпреки наличието на указания и охранителни камери, предназначени да предотвратят паркирането на автомобили с вътрешно горене на зарядни места, това е толкова често срещано явление, че дори има термин за него: ICEing.

2. Паркиране без зареждане

Никой не оставя колата си за часове на бензиностанция, докато пазарува в мола. За съжаление, много шофьори бъркат зарядните станции с обикновени паркинг места, оставяйки автомобила си дори след като зареждането е приключило или още по-лошо—паркират без да зареждат изобщо.

Как се решава този проблем?

Много обществени зарядни станции вече налагат глоби за паркиране без активно зареждане и използват различни такси, които се увеличават след определен период, за да насърчат потребителите да заредят и да освободят мястото.

3. Плащане за зареждане и паркиране отделно

Обществените паркинги и зарядните станции често се таксуват отделно, въпреки че автомобилът трябва активно да зарежда, докато е на зарядна станция.

Таксите за паркиране обикновено варират в зависимост от местоположението и времето на деня, докато таксите за зареждане на EV често са фиксирани.

Тази разлика в структурата на таксуването може да бъде объркваща, особено когато повече оператори започнат да използват таксуване на киловат-час.

Как ELNexus решава този проблем?

ELNexus улеснява процеса на зареждане чрез, облачна услуга, която интегрира EV зареждането в различни приложения, платформи или системи, включително приложения за паркиране. Така потребителите могат да платят за паркирането и да започнат зареждането в една и съща транзакция.

4. Митовете за растежа на продажбите на EV

Може да си помислите, че продажбите на електрически превозни средства намаляват, следвайки медийните излишъци през последната година.

Въпреки това, макар темпът на растеж на годишна база да се е забавил в някои части на света, общият пазар на EV продължава да расте.

Пример:

В Канада, например, регистрациите на нови превозни средства с нулеви емисии са нараснали от около 3% през 2019 г. до над 15% през 2024 г.

В Британска Колумбия тази цифра е още по-висока: през 2024 г. едно от всяко четири продадени превозни средства е електрическо!

5. Съкращаване или премахване на стимулите за EV

Правителствата често премахват финансовите стимули, които правят инвестицията в електрически превозни средства, зарядни станции или електрическа инфраструктура по-достъпна.

Пример:

През началото на 2025 г. правителството на Канада обяви спирането на програмата за отстъпки за първоначални купувачи на лични EV, като посочи, че всички средства са разпределени два месеца преди планираното време.

Стимулите играят ключова роля за растежа на електрическите превозни средства и ние призоваваме правителствата да инвестират в бъдеще с нулеви въглеродни емисии.

ELNexus лого